Lena Cronqvist, Parasollpromenad, 2009. Foto: Ove Kvavik.

Guidad visning av Lena Cronqvist-utställningen

INSTÄLLD! Torsdag den 19 mars kl. 16.00. Visnings- och entréavgift.
Waldemarsudde

Efter de senaste dagarnas drastiska förändringar och förvecklingar med anledning av coronaviruset har vi i styrelsen för Vallentuna konstförening beslutat att ställa in vår bokade guidning av Lena Cronqvist-utställningen nu på torsdag den 19 mars kl 16.

Under våren och sommaren 2020 har Waldemarsudde glädjen att få visa en omfattande tematisk utställning med verk av den betydande konstnären Lena Cronqvist (f. 1938). I den nyproducerade utställningen kommer verk från 1960-talet fram till idag att ingå i form av måleri, grafik, teckningskonst, skulptur och textila verk. Presentationen inkluderar ett flertal intressanta målningar från senare år och en svit med teckningar, som aldrig tidigare visats publikt.

Föredraget om Lena Cronqvist av Elisabet Hedstrand i Kulturrummet följs upp av en guidad visning av den stora Lena Cronqvistutställningen på Waldemarsudde. Guide är även nu intendent Elisabet Hedstrand.

I utställningen ingår verk från 1960-talet fram till idag, i form av måleri, grafik, teckningskonst, skulptur och textila verk. Presentationen inkluderar ett flertal målningar från senare år som aldrig tidigare visats publikt.
Konstföreningen har bokat en guidad visning för max 30 personer.

Visningsavgiften är 50 kr för dem som betalat årets medlemsavgift och 100 kr för övriga. Medlemmar har företräde. Därtill kommer en reducerad entréavgift på 140 kr som betalas av var och en i muséets kassa.
Anmälan senast den 11 mars till info@vallentunakonstforening.se eller till Monica Hollstrand, tel. 070 – 342 41 49. Anmälningsformuläret på vår hemsida går också att använda.

Visningsavgiften 50 kr (eller 100 kr) betalas till Pg 81 59 31-1 när du har fått bekräftelse från Monica per mejl eller telefon.

Observera att maxantalet snart kan vara nått så vänta inte för länge med din anmälan.