Årets vinstutställning

1 februari – 11 februari 2020
Konstkuben, Vallentuna Kulturhus
Vernissage lördagen den 1 februari kl 13.00

Varje år ställer Vallentuna konstförening ut inköpta konstvinster som lottas ut bland dem som varit medlemmar i föreningen under föregående år. I år ställs 16 vinster ut.

Utställningen har samma öppettider som biblioteket och är bemannad med värdar kl 16-18 på vardagar och kl 12-16 på lördagar och söndagar.

Läs mer om vinstutställningen.

Från vernissagen 1/2
Vernissagen av årets Vinstutställning blev en mycket välbesökt tillställning. Kanske ett nytt vernissagerekord? Omkring 50 medlemmar hade sökt sig till vernissagen i Konstkuben varför det blev härlig trängsel i den lilla lokalen.

16 vinster i varierande tekniker visades: Målningar, grafik, skulpturer, smycken och trådslöjd.

Gun-Britt Sandström från inköpsgruppen berättade fängslande och utförligt om verken som därmed berikades med ytterligare inblickar och perspektiv.

Efteråt lämnade många nöjda besökare vernissagen med förväntansfulla blickar riktade mot det kommande medlemslotteriet.