”JULSALONG” med sex inbjudna konstnärer från Vallentuna konstnärsförening.

15 december – 2 januari 2019
Konstkuben, Vallentuna Kulturhus

Vernissage lördagen den 15 december kl 12.

Föreningens första Julsalong någonsin öppnades i mitten av december förra året i Konstkuben i Kulturhuset.

Inbjudna till Julsalongen var sex av Vallentunas skickligaste konstnärer som visade upp verk i skiftande material och tekniker – skulpturer, keramik samt målningar i akvarell, akryl- och blandteknik.

Det var Michael Anzengruber, Kaisa Essén, Jean-Pierre Saracco, Marjatta Saastamoinen Peter Sherman och Josefina Wendel Carlsson som presenterade ett eller ett par av sina verk, allt snyggt arrangerat och hängt av vår utställningsgrupp.

Vid vernissagen fylldes hela Kuben av besökare och Lennart Ålund introducerade på ett inspirerande sätt Julsalongens alla konstnärer, av vilka nästan samtliga var närvarande.
Det blev en mycket givande och intressant tillställning.

Foto Lennart Ålund